Challenge Workshop Merkstrategie Kickstart voor B2B MKB Ondernemers

Wil je concreet aan de slag met merkstrategie en marketing? Met deze Challenge Workshop brengen we de eerste verrassende mogelijkheden boven water die leiden tot meerwaarde.

Opbouw
2 dagdelen met
5 deelnemers
Locatie
Inspirerende omgeving in de buurt
Kosten
€ 3.000,- ex.btw inclusief lunch

5x aanpakken

Het A5tien-model in 2 dagdelen

In deze workshop nemen we je met 4 collega’s mee langs de 5 stappen van het A5tien-model. Vijf oefeningen voor inzicht in het profiel van je klant, het scherpstellen op de kwaliteiten van je organisatie, de insteek voor een aantrekkelijke boodschap, het betrekken van collega’s en het prioriteren en plannen van activiteiten.

B2B merkstrategie A5tien model
“De archetypen van Jung geven veel inspiratie op onze weg naar een merkstrategie. En we hebben erg gelachen, niet onbelangrijk! Zin in de volgende workshop Ton Oosterwijk”
- Peter Nas, Algemeen directeur PMT Groep -
“Wij zijn blij dat we met elkaar op ontdekkingsreis zijn en dat we al zoveel van elkaar hebben mogen leren.”
- Fernand van Drenth, directeur MultiDesk & Buighout -
“De spiegel voorgehouden krijgen heeft R&S geholpen de juiste richting weer te vinden. Had zonder A5tien niet gelukt.”
- Bas van der Kolk, directeur R&S Hydrauliek -

Vanuit een helikopterview de basis leggen

Waar begin je als je gericht met merkstrategie aan de slag wil? Er zijn zo veel wegen die naar Rome leiden. Daarom is het goed eerst de meest passende route te bepalen. Dat begint met datgene waar het altijd moet beginnen: de klant. Wie heb je voor ogen? Dat kan overigens ook de interne klant zijn.

De A5tien Challenge Workshop begint met het uitvoerig stilstaan bij het profiel van je doelgroep én hoe je die het beste kunt bereiken. Een nieuwe website? Aan de slag met LinkedIn? Een event? Inzichten uit het profiel zijn de inspiratie voor de eerste pennenstreken van een aantrekkelijke boodschap.

We staan echter ook stil bij de interne organisatie. Wat is jullie visie? Welke kernwaarden bepalen wie jullie in essentie zijn? En kunnen we spreken van een merkkarakter waarmee ik mij als doelgroep kan identificeren? Met andere woorden, waarom zou ik je leuk vinden om zaken mee te doen?

Met een goed beeld van je doelgroep en een creatieve idee ben je er nog niet. Er moet intern voldoende draagvlak en betrokkenheid zijn om merkstrategie tot een succes te maken. Afhankelijk van de organisatie vraagt dat verschillende uitwerken zoals het oplijnen van verkoop, backoffice en zelfs productie of logistiek.

Aan het einde van de workshop delen we de opgedane ideeën in qua wenselijkheid en haalbaarheid. Het eindresultaat is een actielijst merk- en marketingactiviteiten waarmee je concreet aan de slag kunt. De A5tien Challenge Workshop is de kickstart van je merkstrategie.

De A5tien Challenge Workshop is
de kickstart voor je merkstrategie

Ondernemers die vooruit willen

De A5tien Challenge Workshop is ontwikkeld voor ondernemers die vooruit willen. Die de marktpositie van hun bedrijf  willen verstevigen of de impact een afdeling of productsegment willen vergroten. Voor gevestigde namen met de behoefte aan een frisse wind, voor bedrijven in de groei naar een hoger niveau van professionaliteit en voor starters die merkstrategie vanaf het begin goed aan willen pakken.

2 dagdelen focus op je merk

De A5tien Challenge Workshop vindt plaats in 2 dagdelen met maximaal 5 personen. We kiezen een inspirerende locatie bij jullie in de buurt, compleet verzorgd en inclusief lunch. Voorafgaand houden wij een kort telefonisch interview met de deelnemers en verzorgen wij een briefing zodat iedereen zich kan voorbereiden. Voor de oefeningen maken we gebruik van posters die jullie meekrijgen en achteraf vatten wij de essentie van de inzichten samen in een overzichtelijk document.

Tijdens de Challenge Workshop gaan we op zoek naar de sleutel om het hart en hoofd van je doelgroep te veroveren.

De inzichten en ideeën bieden en stevige basis om concreet met merkstrategie aan de slag te gaan.

De uitkomst is gericht op het creëeren van creatieve en aantrekkelijke merk-uitingen die aansluiten op de doelgroep en passen bij de interne organisatie.

Ton_Oosterwijk_A5tien_B2Bmerkstrategie

Geef je merkstrategie
een kickstart »

Help je organisatie vooruit door gericht aan de slag te gaan met je merkstrategie.

Begin je merkstrategie met de A5tien Challenge Workshop voor een gerichte aanpak. Vraag vrijblijvend een (video) kennismaking aan of neem contact op voor een meer informatie: 06 – 23 72 5994 | of vul het formulier in »