Merkprogramma's
De praktische toepassing
Voor het creëren van meerwaarde biedt A5tien verschillende programma’s. Per fase in het A5tien-model werken we met deze programma’s aan verbinding, voorkeur en vertrouwen.
Om merkwaarde te creëren, is kennis van de doelgroep nodig. Wat is voor hen van waarde? Door middel van verschillende programma’s zoekt A5tien de aansluiting met de klant, de prospect in een nieuw marktsegment, de medewerker of andere stakeholders. Dit doen wij door:
- het afnemen van interviews;
- het opstellen van een kopersprofiel (persona);
- het in kaart brengen van de klantreis;
- het opstellen van een kandidaatprofiel.
Je organisatie als merk wordt in sterke mate bepaald door de interne cultuur. Dat is jullie identiteit. Van binnenuit en in verhouding tot de andere spelers in de markt. Om te ontdekken wat de meerwaarde is vanuit jullie identiteit biedt A5tien de volgende programma’s:
- Concurrentie/markt-analyse;
- Kernwaardesessies;
- Merkcultuur naar de werkvloer.
Het merkconcept is de creatieve brug van theorie naar praktijk. In deze fase ontwikkelt A5tien een aantrekkelijk merkverhaal, in aansluiting op de behoeften van de doelgroep en met aandacht voor de sentimenten binnen je organisatie. Dit doen we door:
- de ontwikkeling van een merkverhaal;
- het vormgeven van een merkgids;
- het opstellen van een merkprogramma jaarplan.
De slagingskans van een nieuw merkverhaal vraagt borging in de organisatie. Niet alleen moet iedereen geïnformeerd worden, maar ook betrokken en enthousiast. Daarvoor bieden we de volgende programma’s:
- Merkstrategie borgen;
- Sparring/coachingssessies;
- CRM implementatie/commerciele begeleiding.
In de laatste fase blijft A5tien op verschillende manier betrokken. Dit doen we:
- in de uitvoering van het activatieprogramma;
(Bijvoorbeeld deelname aan een vakbeurs.) - door coördinatie / management van het activatieprogramma;
- met het opstellen van creatieve briefings;
- door kwaliteitscontrole;
- vanuit een projectteam.