Zichtbaar in Google (SEO/SEA) Verloskundigen De Singel
Search Engine Optimization (SEO) | Search Engine Adwords
Je zoekt een product of dienst. Dan is Google meestal één van de eerste en meest gebruikte vertrekpunten. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe fiets, een technisch component, een onderdelenproducent of zoals in deze case een verloskundigenpraktijk. En als er dan naar je product of organisatie wordt gezocht, wil je zo hoog mogelijk zichtbaar zijn in Google, zodat de meeste zoekers op jouw website terecht komen.
De kracht van lokaal
Maximaal budgetrendement
Voor Verloskundigen De Singel richtte A5tien een Google Adwords advertentie-campagne in en beheren wij deze campagne voor continue verbeteringen. De kracht van de campagne ligt in de lokale insteek. Advertenties worden regionaal vertoond waardoor we maximaal rendement uit het budget halen. Met andere woorden, elke klik op een advertentievertoning in Google is relevant.
De continue verbetering van de campagne is het afstemmen van de zoektermen (keywords) op het zoekgedrag. Dat vraagt aansluiting op de belevingswereld van de doelgroep. Ons verdiepen in de (koop)fases die de doelgroep doorloopt om tot een keuze voor een aanbieder te komen. In de regio van De Singel zijn dat verschillende partijen met een stevige onderlinge concurrentie. Dus ook in de advertentietekst zochten we naar een formulering die aansluit op de beleving van de zoeker.
Van zoekers naar bezoekers
Zoekgedrag vertaald naar informatie
Zichtbaar in Google kan middels SEA (Search Engine Advertising ofwel adverteren in Google) of SEO (Search Engine Optimization ofwel natuurlijk/organisch een hoge positie in Google verwerven). In beide gevallen is ook hier de klant ons uitgangspunt. Waar zoekt iemand op? In welk stadium van de zoektocht bevindt iemand zich? Wat beweegt iemand (welke bewoordingen, welke emoties) om op een advertentie of omschrijving te klikken? En tot slot, wat verwacht iemand op de pagina die achter de klik ligt te vinden?
In dit laatste geval biedt adverteren via Google ook inzichten om zoekgedrag te vertalen naar informatie. Veel gebruikte zoektermen kunnen een aanwijzing zijn om hier een aparte campagne of webpagina aan te wijden. Google Advertising kan op deze manier ook experimenteel ingezet worden. Bijvoorbeeld om nieuwe producten of diensten te ontwikkelen of een indicatie te krijgen van de haalbaarheid van een lancering in nieuwe markten.
Zichtbaar in Google (SEO/SEA)
Eén klik voor een nieuwe klant
Zelf ook direct zichtbaar worden in Google of duurzaam een organisch hoge positie in de zoekresultaten verwerven? Neem contact op met Ton Oosterwijk voor een eerste kennismaking. Eventueel maken we vooraf een snelle analyse van het geschatte aantal maandelijkse zoekopdrachten op keywords die voor jullie relevant zijn. Zo komen we direct met concrete inzichten. Daarnaast kijken we hoe deze merktechniek aansluit op jullie website en eventuele andere uitingen en middelen. Vul het formulier in of neem contact op via onderstaande contactgegevens.